Obecnie w Polsce i na całym świecie trwa epidemia zakażeń wirusem SARS-Cov2. Wirus ten powoduje objawy podobne do grypy, jednak u około 20% zakażonych może prowadzić do ciężkiego zapalenia płuc, a u około 5% do śmierci. Jak dotąd nie ma leku skutecznego w zwalczaniu wirusa SARS-Cov2, ani odpowiedniej szczepionki.

Do zakażenia dochodzi głównie przez kontakt z wydzielinami (ślina, łzy, mocz, kał) osoby zakażonej. Najczęściej dzieje się to wówczas, gdy chory kaszle, a osoba znajdująca się w pobliżu wdycha aerozol drobnych kropelek śliny. Zarażają głównie osoby, u których występują już objawy choroby, jednak możliwe jest zakażenie także od osób, u których jeszcze nie ma objawów (pozornie zdrowe).

Jedyną metodą na uniknięcie zakażenia jest unikanie kontaktu z innymi osobami. Stosowanie środków ochrony osobistej jedynie zmniejsza prawdopodobieństwo zakażenia.

Badanie okulistyczne jest procedurą, którą można odroczyć. Konieczność pilnego badania okulistycznego u osoby dotychczas zdrowej to m.in.: znaczne nagłe pogorszenie widzenia, silny ból oka, światłowstręt, silne zaczerwienienie oka, nagłe wystąpienie zeza lub podwójnego widzenia, jasny odblask w świetle źrenicy.

Prosimy, aby na badanie okulistyczne nie przychodziły osoby z objawami infekcji (kaszel, katar, podwyższona temperatura), osoby covid19(+) lub osoby, które miały kontakt z kimś covid19(+) lub objętym kwarantanną.

Podczas badania staramy się dochować wszelkich standardów higieny. Podczas badania dzieci nie muszą mieć maski, jednak lekarz jest w masce i trzeba dziecko o tym uprzedzić. Wizyty dzieci zwykle wymagają zakropienia oczu i około 30 minut oczekiwania. Czas ten można spędzić w poczekalni. Prosimy przynieść własne zabawki lub książeczki. Prosimy, aby w miarę możliwości dziecku towarzyszyła jedna osoba dorosła, pozwoli to uniknąć tłoku w poczekalni. Prosimy też o punktualne zgłaszanie się na wizyty.

W razie wszelkich wątpliwości proszę o kontakt mailowy msild@wp.pl